Korzyści wynikające z posiadania strony internetowej

Mogłoby się wydawać, że pytanie o to, czy warto posiadać swoją stronę www, a jeśli tak, to dlaczego, jest w obecnych czasach niepotrzebne. Korzyści wynikające z posiadania strony internetowej są przecież „znane”. Jak się jednak okazuje, wciąż bardzo wiele przedsiębiorstw nie korzysta z siły internetu – nie posiada swojej witryny ani sklepu internetowego.

Dlatego w dzisiejszym artykule przyjrzymy się korzyściom, które płyną z własnej strony www oraz ze sklepu e-commerce.

Dlaczego warto przeczytać niniejszy artykuł?

Internet stwarza niebywałe możliwości. Ten, kto nie zauważył tego kilka lat temu, teraz zapewne żałuje. Ale nie ma sensu nad tym dumać – trzeba działać! Żeby Cię do tej aktywności pobudzić, przygotowaliśmy szereg korzyści, które wynikają z posiadania strony internetowej.

Niniejszy artykuł jest dla osób, które z jakichś powodów nie zdecydowały się na inwestycję we własną stronę internetową. Mogło tak być z kilku powodów: kwestie finansowe – szkoda wydawać pieniądze, kwestie poglądowe – moja firma nie potrzebuje witryny, kwestie nie wiedzy – niby wiem, że potrzebuję, ale nie wiem, jak się za to zabrać. Mam nadzieję, że przekonam Cię w tym tekście, że jednak Twoja obecność w sieci jest bardzo ważna.

Zgodnie z raportem Polskiego Badania Internetu w sierpniu 2020 roku liczba użytkowników internetu w Polsce wyniosła 27,2 mln. Zaś średni czas poświęcony na przeglądanie stron internetowych w sieci  – 1 h 56 min na dzień. Stosunek osób korzystających z urządzeń mobilnych do użytkowników posługujących się laptopem lub komputerem wyniósł: 24,2 mln do 21,6 mln (to pokazuje, jak kluczowa dla skutecznej strony stała się responsywność). Liczby mówią same za siebie: czy prowadzisz lokalny biznes, czy działasz na większą skalę, dużo tracisz, jeśli nie korzystasz z możliwości internetu.

Odpowiedź na pytanie po co strona internetowa to ludzie którzy tworzą sieć

Korzyści wynikające z posiadania strony internetowej

Witryna internetowa ułatwia kontakt z klientem.

Jeżeli prowadzisz swoją firmę, np. jesteś doradcą podatkowym, to posiadając własną stronę, szybko poinformujesz klientów o planowym urlopie, godzinach pracy, zmianie adresu biura, o aktualnych zmianach w prawie i o wszystkim, co uznasz, że powinni wiedzieć. Formularz kontaktowy daje Ci możliwość nawiązania rozmowy z partnerami, którzy mają pytania, nie są na coś zdecydowani itp.

Skuteczna strona www przyciąga do Twojej firmy nowe osoby.

W marketingu krąży powiedzenie, że możesz mieć najlepszy i najbardziej potrzebny produkt, ale jeśli ludzie go nie zobaczą, to nikt go nie kupi. Wierzę, że podobnie jest ze wszystkimi działalnościami i usługami. Jeśli ludzie nie dowiedzą się o tym, co robisz, nie pozyskasz nowych klientów i partnerów. Odpowiadając więc na pytanie, po mi po strona internetowa, trzeba wskazać na ogromne możliwości w pozyskiwaniu nowych osób zainteresowanych Twoimi usługami. Nawet bez zaawansowanego SEO Twoja firma pojawi się w wynikach wyszukiwania Google i będzie stanowiła wizytówkę Twojej działalności dla użytkowników.

Strona internetowa o odpowiednim designie jest znakomitą wizytówką firmy.

Przypomnij sobie swoją ostatnią wizytę w jakiejś restauracji lub urzędzie. Czy wcześniej nie zapoznałeś się z kartą dań, aby sprawdzić, czy jest coś do zjedzenia dla Twojego gustu kulinarnego? A czy idąc do urzędu lub innej placówki, nie sprawdziłeś godzin otwarcia? Czy wybierając daną firmę, nie sprawdzasz opinii na jej temat i nie przeglądasz jej strony www? Prawda jest taka, że zdecydowana większość ludzi pierwszy kontakt z Twoją firmą będzie miała poprzez internet. To jak się pokażesz w sieci może więc mieć kluczowe znaczenie dla wyrobienia sobie przez klienta opinii o Twojej działalności.

Profesjonalna wizytówka buduje Twój autorytet i pokazuje Twoją wartość.

Czy tego chcesz, czy nie, Twoja obecność w internecie (lub jej brak) wpływa na odczucia użytkowników i ich stosunek do Twojej firmy. Dlatego zamiast pytać o to, po co mi strona internetowa, warto zadać sobie pytanie: co mogę zrobić, aby była ona jak najlepsza? Czynniki wpływające na wiarygodność firmy w internecie oraz kwestie UX (user experience), to zupełnie inne tematy – warte rozpatrzenia w innych artykułach. Warto jednak nadmienić, że dużą korzyścią wynikającą z posiadania strony internetowej jest możliwość zamieszczenia najważniejszych informacji o firmie, jej usługach i produktach. Dzięki temu potencjalny klient może zdecydować się na współpracę właśnie z Tobą, a nie z Twoją konkurencją.

Zalety sklepów e-commerce

Zajmujesz się handlem? Posiadasz sklep stacjonarny, ale szukasz sposobu na dotarcie do nowych klientów? Chcesz, aby Twój biznes osiągnął wyniki sprzedażowe, jakich jeszcze nie miałeś? Przeczytaj nasze odpowiedzi na pytanie: po co mi strona internetowa z systemem e-commerce.

  1. Rozwój biznesu – jeżeli jesteś przedsiębiorcą, na pewno zdajesz sobie sprawę, żeby każdy biznes ma pewne ograniczenia. Blokadami rozbudowy firmy mogą być dla przykładu regulacje prawne, kwestie finansowe i infrastruktura. Nikt z Warszawy nie przyjedzie do Twojego sklepu stacjonarnego we Wrocławiu, by zakupić lampkę nocną – uda się do pobliskiego sklepu lub zamówi przez internet. Jeżeli więc chcesz pozbyć się przeszkody, jaką jest przestrzeń terytorialna, musisz zainwestować w sklep internetowy.
  2. Wzrost sprzedaży – oczywiście jest powiązany z rozwojem biznesu i wiąże się z docieraniem do nowych klientów, wcześniej niedostępnych z przyczyn logistycznych. Jak wynika z raportu Gemius 62% badanych internautów dokonało zakupu przez internet chociaż raz. Statystyki jasno wskazują, że coraz więcej osób będzie korzystać ze sklepów online. Jest to przede wszystkim wygodniejsze i szybsze, a nierzadko również tańsze (bo dystrybutor nie musi ponosić kosztów związanych z logistyką, np. nie musi wynajmować powierzchni lokalu na sklep stacjonarny).

    Jak twierdzi Tomasz Zdzikot – prezes Poczty Polskiej – „Jeszcze w tym roku polski e-commerce osiągnie wartość w 100 -120 mld zł„. Grupa internautów zamawiająca towary w sieci będzie zatem tworzyła znakomity tort dla sprzedawców – pytanie, jaki kawałek ciasta chcesz przygarnąć dla siebie? I czy dalej zastanawiasz się po ci Ci ta strona internetowa? 🙂
  3. Tańsza obsługa infrastruktury – zdecydowanie bardziej opłacalne jest prowadzenie sklepu e-commerce niż sklepu fizycznego. Koszty, których nie musisz pokrywać to chociażby: wynajęcie lokalu dla sklepu oraz dla magazynu, zatrudnienie pracowników, zapłata dla dostawców towarów do sklepu. Oczywiście wraz z rozwojem Twojego biznesu online możesz potrzebować zatrudnić dodatkowego pracownika, jednak posiadając kilka produktów jesteś w stanie wykonywać wszystko samodzielnie.
  4. E-commerce pracuje dla Ciebie 24h na dobę 7 dni w tygodniu! Natomiast w tradycyjnym rozwiązaniu jesteś uzależniony od godzin otwarcia placówki. Dodatkowo nie przejmujesz się obostrzeniami rządowymi o zakazie handlu w niedzielę 🙂
  5. Łatwa kontrola nad automatyzacją działań i płatność. Decydując się na sklep e-commerce możesz korzystać z najlepszych narzędzi biznesowych i marketingowych. Dzięki temu możesz ustrukturyzować i zautomatyzować schematy obsługi klienta, płatności, wystawianie paragonów i faktur, wysyłkę towaru i wiele innych. Zdaję sobie sprawę, że funkcji, programów i opcji jest wiele, więc może być ciężko się w tym wszystkim odnaleźć. Niemniej jeśli będziesz potrzebował jakiejś pomocy, zawsze chętnie pomożemy! Skorzystaj z formularza kontaktowego i zadaj pytania.

To chyba najważniejsze zalety sklepów e-commerce chociaż na pewno jest ich znacznie więcej.

Kiedy warto zdecydować się na landing page?

Landing page można przetłumaczyć na wiele sposób. My najczęściej posługujemy się terminem „strona sprzedażowa”, ponieważ celem landinga jest przekonanie użytkownika (sprawienie, że kupi) do podjęcia wybranego działania. Może to być dla przykładu zakup produktu, jak i również zostawienie danych kontaktowych. Celów jest naprawdę dużo, ale powinna je łączyć jedna rzecz: SKUTECZNOŚĆ. Zatem kiedy warto zbudować landing page?

Kiedy masz gotowy produkt lub usługę

Landing page może być znakomitym i skutecznych sklepem internetowym jednego lub kilku produktów. Częstą praktyką jest tworzenie landinga w celu uruchomienia zapisów na szkolenia, sprzedaży kursów online lub książek.

Jeśli zależy Ci na zebraniu formulazy kontaktowych

Wiele przedsiębiorstw działa na zasadzie kontaktu ze swoimi klientami. Np. firma zatrudniająca osoby z Polski do opieku nad starszymi ludźmi w Niemczech. Takim firmom zależy na ilości zebranych danych, aby mogły znaleźć odpowiednie osoby.

Kiedy potrzebujesz strony docelowej

Jeżeli prowadzisz płatne kampanie reklamowe w social mediach lub poprzez Google Ads, to potrzebujesz strony, na którą będziesz kierować ruch z reklam. Landing page będzie idealny, ponieważ możesz dostosować go do prowadzonej kampanii.

Podsumowanie

Pytanie o to, po co mi strona internetowa wydaje się być w dalszym ciągu pytaniem istotnym. Najważniejsze korzyści wynikające z posiadania stron internetowych, to łatwy kontakt z odbiorcami, pozyskiwanie nowych klientów, poinformowanie ich o naszej działalności i oferowanych usługach, budowa autorytetu i wartości naszej firmy. Natomiast do głównych zalet sklepów e-commerce należy rozwój biznesu, wzrost sprzedaży i mniejsze koszty prowadzenia działalności. Landing page to strona sprzedażowa, którą powinieneś wybrać, jeśli chcesz handlować kilkoma produktami lub usługami, jeśli prowadzisz kampanie reklamowe lub jeżeli zależy Ci na jakiejś konwersji, np. zebraniu danych kontaktowych.

Zdecydowałeś się na stronę www?

Skontaktuj się z nami i uzyskaj darmową wycenę!

Darmowa wycena

Wypełnij formularz

kontakt

Telefon

720 791 303

Email

quick.prest.serwis@gmail.com

Social Media

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *